logo

Turisme


Murra-området modtager i dag kun ganske få turister, men der har i de senere år i Nicaragua været megen interesse for at udvikle turismen i udkantsområder med store landskabs- og naturværdier. Det forventes, at antallet af turister vil stige stærkt over de kommende år. Nicaragua er i dag det land i Mellemamerika, hvor strømmen af internationale turister vokser mest, selv om det er fra et ganske lavt udgangsniveau. Samtidig har landet en stor gruppe af økonomisk velstillede udlændinge, som opholder sig i landet som konsulenter for forskellige regeringsorganer eller NGO'er, og som efterspørger udflugtsmål i fritiden.
 
Vi regner med, at Finca El Doradito vil have potentiale for at tiltrække turister, hvis målgruppen præciseres rigtigt, og markedsføringen målrettes.
 
Det er oplagt, at vi først og fremmest har mulighed for at tiltrække turister som er specielt interesseret i naturoplevelser. I ejerkredsen er der en person, Jørgen Peter Kjeldsen, som dels har stor viden om naturen, specielt fuglelivet, i området, og dels har erfaringer med at lede danske grupper af turister i Nicaragua.
 
På grund af beliggenheden af fincaen vil besøg ofte være forbundet med overnatning. Dette vælger vi at betragte som en fordel (mere aktivitet på stedet).
 
Vi forventer følgende typer af besøgende:

  • Deltagere i specielt guidede rundture (udlændinge på dyre ture). Vil typisk ankomme en eftermiddag, overnatte, få en guidet tur, overnatte igen og så tage af sted tidligt næste morgen. Vores fordel er, at der ikke er andre "turist-venlige" alternativer til overnatning i miles omkreds.
  • Lokal turisme. Den lokale middelklasse eller udlændinge med bopæl i Nicaragua, der ønsker en særlig oplevelse (med overnatning).
  • Danskere. Man kan forestille sig at danskere, der på en eller anden måde har forbindelse/kontakt til netværket af ejere af fincaen, vil synes det kunne være spændende at besøge stedet, fordi det er en danskdrevet finca med en dansk guide. På den måde kan fincaen markedsføres via mund til mund metoden, og på længere sigt kan vi formentlig forvente, at mange danskere vil aflægge stedet et besøg.
Markedsføring er naturligvis vigtig. Til gengæld er det muligt at identificere målgruppen for markedsføringen (primært rejsebureauer med guidede ture samt miljøorganisationer og miljø-orienterede landbrugsorganisationer).
 
Nødvendige investeringer for at kunne tilbyde Finca El Doradito som turistmål og kursuscenter er installationer til indkvartering og ophold. Bygningerne tilrettelægges således, at der vil kunne ske en udvidelse i takt med at efterspørgslen berettiger det.

.
TEKSTER & BILLEDER:
© Finca El*Doradito ApS. 2007-15
Layout J.P. Kjeldsen, ornit.dk
 
Finca El*Doradito ApS. · · · Højstrupvej 9, 7741 Frøstrup · · · Telf.: 4159 6539 · · · Email: (klik her)